Total Pageviews

Saturday, November 5, 2011

Makan minyak kelapa dara setiap hari

Apa yang anda makan sebagai bekalan harian lemak acid lauric anda?
Ramai di antara kita takut untuk makan santan kelapa, bukan kerana baunya atau rasanya; tetapi kerana takut akan kolesterol. Ramai yamg berpendapat makan kuah lauk yang bersatan kelapa akan menaikan kolesterol dalam badan walaupun sesudu. Tidak kurang juga yang berpendapat satan itu kolesterol hingga membuat keputusan untuk tidak lansung makan makanan yang berasaskan kelapa atau satan.
Dalam mecari jawapan dari segi pratikal saya telah menemui beberapa orang yang tidak lansung setuh satan selama lebih dari 20 tahun. Seorang perniaga nasi lemak yang berbangsa cina takut makan nasi yang dimasaknya sendiri, tetapi isterinya suka akan nasi lemak suaminya kerana boleh menjimatkan perbelanjaan harian beliau. Bila ditanya tentang kesihatan mereka, suaminya menyatakan yang dia mengidap darah tinggi, kecing manis dan beberapa lagi kesulitan yang dihadapi oleh gulungan orang obis. Tapi yang anihnya, isteri beliau masih sihat dan bertenaga.
Keluarga yang satu lagi telah berhenti makan satan kelapa sejak mendirikan rumah tanga kira-kira 25 tahun lalu. Dalam 4 tahun kebelakangan ini, suaminya telah menjalani bypass dan isterinya telah diserang angin akmal manakala anak-anak mereka kesemuanya obis dan kerap diganggu oleh kesulitan kesihatan.
Lemak acid lauric hanya boleh didapati dalam makanan yang berasaskan satan / minyak kelapa atau susu ibu (untuk bayi). Tanpa makanan ini, anda kehilangan 'pasukan pelapis' untuk memerangi gejala-gejala kesihatan semasa.

BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

No comments:

Post a Comment